14 Απρ 2009

ΑΝΤΩΝΥΜΙΕΣ

Προσωπικές

аз (ας) εγώ

ти εσύ

той (τόι), тя, то αυτός, αυτή, αυτό

ние εμείς

вие εσείς

те αυτοί, -ές, -ά

------

мен εμένα

теб εσένα

него, нея, него αυτόν, -ήν, -ό

нас εμάς

вас εσάς

тях αυτούς, -ές, -ά


Κτητικές


δικός μου

δική μου

δικό μου

δικοί μου

мой

моя

мое

мои

δικός σου

δική σου

δικό σου

δικοί σου

твой (τβόι)

твоя

твое

вои

δικός του

δική του

δικό του

δικοί του

негов (νέγκοφ)

негова

негово

негови

δικός της

δική της

δικό της

δικοί της

неин (νέιν)

нейна

нейно

нейни

δικός μας

δική μας

δικό μας

δικοί μας

наш (ναΣ)

наша

нашо

наши

δικός σας

δική σας

δικό σας

δικοί σας

ваш (βαΣ)

ваша

вашо

ваши

δικός τους

δική τους

δικό τους

δικοί τους

техен (τέχεν)

тяхна

тяхно

техни


Δεικτικές

този - αυτός [τόζι] тази - αυτή [τάζι] това - αυτό [τοβά]

тези - αυτοί, -ές, -ά [τέζι]


Ερωτηματικές


Για ανθρώπους


кой - ποιος [κοΐ ]

коя - ποια [κοϊά]

кое - ποιο [κοέ]

кои - ποιοι,-ες,-α [κοΐ ]


Για πράγματα, επαγγέλματα, ζώα... (=τί είδους;)

какъв -
τι, ποιος [κακ
β]

каква - ποια [κακβά]

какво - ποιο [κακβό]
какви - ποιοι,-ες,-α [κακβί]

--------------


колко - πόσος, -η, -ο [κόλκο]
къде - που [κъντέ]
кога - πότε [κογκά]
как - πως


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου